Air Ketuban Banyak (polyhydramnio)


Haa.. tajuk kat atas mungkin ada di antara pembaca yang pernah dengar atau bincang kan? Tapi saya tau ada jugak yang tak pernah hadapi situasi air ketuban lebih atau banyak ketika mengandung. Sebenarnya idea saya untuk buat entri ni lepas saya terdengar cerita sahabat ofis saya tentang isterinya mengalami situasi air ketuban banyak. Isteri beliau sedang hamil 8 bulan sekarang ni.

Antara yang dikongsikan ialah air ketuban banyak boleh menyebabkan diabetes atau kencing manis. So saya pun terfikir untuk utarakan topik ni. Mungkin ada di antara anda yang ingin berkongsi informasi atau pengalaman so saya boleh berkongsi pula dengan sahabat saya.

Jadi lepas saya google, saya terjumpa satu perkongsian mengenai masalah air ketuban dan diabetes. Menurut penulis blog tersebut, beliau menghadapi masalah air ketuban yang banyak. Bila berjumpa dengan doktor, beliau diberitahu bahawa tidak ada rawatan khas untuk mengurangkan air ketuban. Doktor juga menjelaskan bahawa masalah ini berkaitan dengan banyak faktor. Antaranya sebab ibu ada diabetes / kencing manis. Selain itu, air ketuban banyak berpunca daripada baby kerana takut baby ada jangkitan, atau bermasalah dengan denyutan jantung atau baby 'tidak sempurna'. Air ketuban yang berlebihan juga akan menyebabkan kelahiran pramatang.

Jadi, doktor tersebut menyarankan untuk kurangkan pengambilan makanan yang manis and banyakkan minum air kosong sebab masalah air ketuban lebih ni memang tak dak ubat.

Kalau menurut orang lama-lama, air ketuban banyak ni disebabkan oleh si ibu yang suka mandi malam..


So, ibu-ibu semua tolong hentikan tabiat mandi malam. Ya... saya faham sebab ibu mengandung ni badan selalu suhu naik.. tapi fikirkan lah tentang kesihatan kita...

- Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit. - 

Berminat nak sertai keluarga AMAZING kami? Hubungi saya untuk info lanjut dan konsultasi percuma... 

Email: wnyshoppe@gmail.com 
H/P no: 019 4166909 
ID Shaklee: 931108 
Blog: http://wnyshoppelgk.blogspot.com 
Page: https://www.facebook.com/wnyshoppe 

TIADA GUNA KEKAYAAN JIKA KITA TAK SIHAT  

Dapatkan penjimatan untuk setiap produk Shaklee dengan mendaftar sebagai ahli JOM DAFTAR SEKARANG!


"INGIN MENDAPAT 4-5-6 ANGKA SEBULAN DENGAN MENDAFTAR AHLI SHAKLEE? HUBUNGI SAYA!! HANYA DENGAN ONLINE, ANDA MAMPU MENJANA PENDAPATAN LUMAYAN! WAKIL PENGEDAR SELURUH MALAYSIA MASIH DIPERLUKAN! ANDA AKAN MENDAPAT KEISTIMEWAAN-KEISTIMEWAAN DI BAWAH SETELAH ANDA MENDAFTAR DENGAN KAMI: 

~ ANDA AKAN DIJEMPUT KE GROUP EKSLUSIF DI FACEBOOK 
~ ANDA AKAN DIBEKALKAN DENGAN JADUAL PENGAMBILAN VITAMIN 
~ ANDA AKAN DIJEMPUT KE GROUP SOKONGAN TELEGRAM 
~ ANDA AKAN DIBERIKAN KONSULTASI PERCUMA SECARA BERTERUSAN 
~ ANDA AKAN DIBIMBING DAN DIBERI TIPS-TIPS EKSKLUSIF BERKAITAN SET YANG DIBELI

No comments:

Post a Comment