Vivix Shaklee Boleh Membantu Masalah Resdung

Assalamualaikum, waaahhh... agak lama kan saya menyepi? Hmm.. bukan apa... terlampau sibuk dengan tugasan... tapi hati ni sentiasa gelisah sebab dah lama tak update lebaran blog saya ni.

Untuk entry kali ini, saya nak kongsi mengenai kelebihan Vivix dalam membantu masalah resdung @ sinus. Seperti di dalam entry saya sebelum ini, saya dah berkongsi mengenai khasiat Vivix. Vivix ni boleh dikatakan sebagai RATU Shaklee laa.. sebab apa tau? Vivix ni diperbuat daripada empat ramuan semulajadi yang menjadikan suplemen ini antara yang terbaik.

APA KAITAN VIVIX DENGAN RESDUNG?

Term medical untuk resdung ini ialah rhinitis. Kalau ikutkan Dr. Loganathan Athanari, katanya rhinitis/resdung adalah salah satu punca sinusitis. Resdung ini berpunca daripada alergi atau cuaca sejuk. Sinusitis ini pulak terjadi bila ada bengkak dalam rongga angin dalam tengkorak yakni bahagian hidung, mata dan dahi.

Sinusitis

Bila kita selsema, ada cecair/mukus dalam ruang kosong ni. Bila ada bahagian yang bengkak, pengaliran mukus tadi akan terhalang. Maka, kuman pun mulalah mengganas sampai boleh menyebabkan jangkitan bakteria sampai ke tahap bernanah dan berdarah. Ada dua jenis sinusitis iaitu akut dan kronik. Akut ni peringkat awal. Kronik pula bila dah selsema lebih daripada 4 minggu. Septum/tulang rawan hidung bengkok pun salah satu punca juga.

Resdung

Hidung tersumbat, berair dan bahagian yang dinamakan turbinate bengkak akibat daripada alahan atau cuaca.

Simptom-simptomnya
  • Selsema berpanjangan
  • Demam
  • Sakit kepala
  • Hingus warna kuning kehijauan
  • Sakit pada tulang wajah di sekitar mata, pipi, atas gigi dan dahi
  • Nafas / mulut berbau

Komplikasi
  • Boleh merebak sampai ke telinga, mata dan tonsil/tekak
  • Berjangkit ke bahagian tengah telinga yang boleh menyebabkan berdengung, kurang pendengaran, otitis media (sakit), bernanah dan memecahkan gegendang telinga
  • Sakit tekak dan suara serak-serak basah
  • Boleh merebak ke paru-paru dan menyebabkan pneumonia
Biasanya doktor akan beri antibiotik untuk bunuh bakteria yang berseronok dalam rongga sinus anda dengan menguatkan antibodi. Kalau kronik, boleh sampai kena bedah. Lebih baik cegah sebelum parah. Sebab tulah saya betul-betul nak rekemen Vivix Shaklee sebab insyaAllah lah.. kalau makan Vivix ni memang tak perlu makan yang lain dah. Lagipun bila makan Vivix ni, bermacam-macam bonus atau kelebihan lain yang kita akan dapat. Apa dia? Selain daripada merawat resdung/sinusitis, anti aging (melambatkan penuaan), sakit sendi, diabetes atau kencing manis, darah tinggi, migrain, kuruskan badan dan banyak lagi.


Nanti, bila anda dah tahu dan dapat kesan Vivix, anda pasti takkan menyesal beli Vivix. Sebab apa saya cakap macam tu? Sebabnya kandungan yang ada dalam Vivix Shaklee ni merupakan antara bahan yang amat berkualiti. Harga memang sangat-sangat berpatutan. Bagi saya, harga mahal pun saya tak kisah bila berhubung dengan penjagaan kesihatan ni. Kita mesti lah nak tengok keluarga kita gembira bukan? Anda nak tahu macam mana rasa Vivix ni? Rasanya manis-manis anggur. Memang sedap sangat.. Bila anda dah amik Vivix baru lah anda akan faham kenapa Vivix dikatakan RATU SHAKLEE...

Ok, tak pa.. anda boleh ja hubungi saya untuk bertanyakan tentang maklumat lanjut mengenai Vivix Shaklee yang amat saya sayangi ni.

Promosi untuk anda yang ingin berbisnes @ nak buat duit poket lebih dengan Shaklee:
Bila anda beli Vivix, anda akan dapat pulangan wang. Nak tahu bagaimana?? Cepat hubungi saya..

Hingga kita jumpa lagi dalam next entry ya? Jaga kesihatan anda dan salam sayang daripada saya...

SILA HUBUNGI SAYA ATAU KLIK LINK DI BAWAH UNTUK MEMBUAT PEMBELIAN
Saya Mahu Beli Set Resdung


- Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit. - 

Berminat dan nak tahu cara nak beli? Hubungi saya untuk info lanjut dan konsultasi percuma... 

Email: wnyshoppe@gmail.com 
H/P no: 019 4166909 
ID Shaklee: 931108 
Blog: http://wnyshoppelgk.blogspot.com 
Page: https://www.facebook.com/wnyshoppe

No comments:

Post a Comment