Berpantang Selepas Melahirkan



Assalamualaikum semua... entry kali ni saya nak kongsi pasal isu berpantang selepas melahirkan. Saya pasti ada di antara anda yang membaca entry kali ni berada di dalam ZON PANTANG.. hehehe... Cuma saya nak tanya la.. anda pantang cara moden tau betul-betul ikut petua dan larangan orang2 lama?

Terus terang saya akui bahawa berpantang dengan mengikut petua orang lama lebih terjamin. Walaubagaimanapun, zaman sekarang ni dah tak ramai yang betul-betul ikut petua orang lama.. contohnya, saya pernah terserempak dengan sepasang suami isteri muda di dalam lif kat tempat keja. Keduanya memang nampak muda trang tang tang. Saya lihat si isteri mendukung babynya yang masih kecil dan memang nampak yg baby tu baru saja dilahirkan. Si ibu memakai seluar jeans / tshirt lengan pendek.

Saya ni kan peramah dan memang pantang kalau tengok baby. Jadi, saya dengan ringan mulut terus bertanya kepada pasangan muda tersebut, "berapa bulan baby ni?". Si suami terus menjawab, "BARU 9 HARI KAK"... MasyaAllah.... saya memang terkejut sangat. Ye laa.. mana taknya? Yang si mak tu pulak berseluar jeans, tak pakai stokin. Sekarang ni memang diaorang tak sakit. Tapi nanti bila umur dah makin meningkat, baru diaorang akan dapt rasa sakit tu.

Kali ni saya nak cadangkan ibu-ibu yang masih dalam pantang ambil Set Berpantang Shaklee:

1. Set Bersalin Shaklee adalah set bersalin yang baik yang boleh digunakan untuk bersalin secara normal dan pembedahan.
2. Tidak perlu tunggu sehingga 2 minggu, boleh terus mengambilnya sejurus selepas bersalin. Ia bukan jamu.
3. Kelebihan Set Bersalin Shaklee : 100% semulajadi, halal dan amat mudah digunakan.
4. Harga Runcit Set Bersalin Shaklee : Set Asas RM268.75 dan Set Lengkap RM479.75
5. Untuk penjimatan berganda boleh hubungi WNY Shoppe 019-4166909. Jadi ahli shaklee, memang banyak kelebihan dan faedah diperoleh.
6. Bila boleh mula makan? Serta merta selepas bersalin.

Pemilihan Jenama Set Bersalin

Kalau bab nak memilih set bersalin ni, memang agak memeningkan.. especially untuk anda yang baru mendapat cahayamata pertama. Nasihat saya, kalau nak buat pilihan tu biarlah berdasarkan kualiti set bersalin tu.. dan bukannya populariti. Sebab yang popular tu tak semestinya berkualiti.

Macam saya dulu memang sampai buat survey dan banyak bertanya kepada kawan-kawan. Tapi ramai yang nasihat saya untuk pilih produk yang berkualiti. 

Jadi, suplemen Shaklee memang berkualiti dan ramuannya semua diambil daripada bahan semulajadi. Jangan bimbang sebab Shaklee tak letak bahan-bahan kimia.

Set Berpantang Asas




Set Berpantang Lengkap


KHASIAT DAN KEBAIKAN SET BERSALIN SHAKLEE


Jom kita review setiap satu produk yang terkandung dalam Set Bersalin Shaklee ini. Apakah khasiatnya dan bagaimana ia boleh membantu ibu-ibu dalam pantang ini... =)

Multivitamin lengkap dengan 12 vitamin dan 7 mineral yang diperlukan oleh tubuh badan seharian. Dalam masa berpantang ini, kadang-kala kita tidak akan segala vitamin yang diperlukan tubuh kerana berpantang makan. Uniknya Vita-lea Shaklee ini diformulasi dengan iron yang sangat diperlukan tubuh selepas bersalin kerana ibu-ibu akan kehilangan darah yang banyak.

Bertindak sebagai anti stress, mengelakkan kemurungan (meroyan) dan menstabilkan hormon

Sangat penting untuk menyembuhkan luka, pembentukan kolagen dan memperbaiki tisu-tisu yang rosak ketika bersalin.

Membantu mempercepatkan penyembuhan luka terutama luka dalaman (rahim)Mengurangkan masalah keguguran rambut yang sinonim pada ibu-ibu selepas bersalin.

Ianya bukan sekadar kalsium. Membantu mengatasi sakit belakang yang kerap dialami ibu-ibu selepas bersalin, membantu sistem pelawasan dan atasi sembelit. Ia juga membantu mengelakkan susu merudum semasa period. 

Ia memberi tenaga, membantu melancarkan penghasilan susu, penting untuk kelenjar dan tumbesaran, mencantikkan kulit si ibu, dan membantu kawal paras kolesterol danmemberikan rasa kenyang pada kadar yang lama. Sangat bagus utk perkembangan dan tumbesaran bayi kerana khasiat ESP ini dapat mengalir kepada bayi melalui susu ibu. Apa bezanya soya Shaklee ini dengan soya lain yang berada di pasaran? Soya Shaklee adalah NON-GMO soy. Ia juga dibasuh TANPA menggunakan alkohol. Diproses dengan suhu yang sangat sederhana agar enzim didalamnya tidak musnah. Kualitinya sangat tinggi.


- Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit. - 

Berminat dan nak tahu cara nak beli? Hubungi saya untuk info lanjut dan konsultasi percuma... 
Email: wnyshoppe@gmail.com 
H/P no: 019 4166909 
ID Shaklee: 931108 
Blog: http://wnyshoppelgk.blogspot.com 
Page: https://www.facebook.com/wnyshoppe

No comments:

Post a Comment