Penyusuan Susu Ibu

Salam sayang, cek nak share sikit la pasal penyusuan susu ibu secara eksklusif ni.. dulu masa cek disahkan positive pregnant oleh doctor, terus cek pasang niat nak menyusu baby secara eksklusif sampai umur baby 2 tahun..

So, masa di dalam trimester2 pregnant dulu memang cek dah mula mengambil makanan2 yang boleh membantu mengekalkan bekalan susu badan untuk permata hati cek... antaranya buah kurma dan banyakkan minum susu. Di samping tu, nurse2 kat klinik pun selalu memberi nasihat dan tips yang amat membantu dari segi penambahan susu badan. Syukur alhamdulillah... suami juga amat membantu dan selalu menegur jika cek tersalah makan.

Hinggalah tiba masa untuk melahirkan, semuanya berjalan lancar.. masa tu cek tak beli set menyusu Shaklee lagi. Suami masa tu tolong buat jus pegaga campur dengan gula batu. Yang tu pun salah satu daripada petua untuk banyakkan susu dan dalam masa yang sama dapat menjaga kesihatan semasa pantang.

Lepas pulang dari hospital, cek terus search kat internet nak cari set untuk penyusuan dan terjumpa lah set Shaklee.. so, kat bawah ni lah set penyusuan yang cek cuba... Susu memang banyak... sampai tahap cik b cek pun kerap bengkak... kalau anda nak tahu, sampai sekarang ni susu masih ada lagi. Baby dah umur 1 tahun 2 bulan.

So, kat sini cek memang nak cadangkan set ni untuk mereka yang tercari2 set bajet untuk penyusuan.. tak rugi pun kaklong oii... memang berbaloi....



Untuk maklumat lanjut, anda boleh je hubungi saya: 
Email: wnyshoppe@gmail.com 
H/P no: 019 4166909 
ID Shaklee: 931108 
Blog: http://wnyshoppelgk.blogspot.com 
Page: https://www.facebook.com/wnyshoppe

No comments:

Post a Comment