Istimewanya Set Subur Shaklee


Assalamualaikum, anda sudah lama mendirikan mahligai namun masih sunyi daripada suara zuriat anda? Jangan risau, WNY Shoppe akan membantu anda untuk merealisasikan impian anda untuk menambah ahli keluarga...

Entri kali ini untuk kita fahami apakah yang dikaitkan dengan terma KESUBURAN?




Mitos
* Memiliki sperma yang cair sering dianggap mandul sedangkan ia tidak tepat. Sebaliknya, penghasilan sperma yang subur dan normal bergantung kepada jumlah sperma, pergerakan dan kandungan sperma normal atau tidak.

* Sperma dikatakan tidak mampu menembusi pakaian. Jawapannya, salah! Kemungkinan untuk hamil tetap ada berdasarkan kepada ukuran sel benih bersaiz mikron untuk menembusi pakaian wanita.

* Amalan makan putih telur dianggap mampu menambah kandungan sperma – ini hanyalah mitos! Ini kerana jumlah penghasilan sperma bergantung kepada saiz buah zakar. Untuk mendapatkan jumlah sperma yang mencukupi, adalah digalakkan untuk mengambil makanan bergizi dan berprotein. Secara teori, kuning telur sebenarnya lebih banyak zat berbanding putih telur!

* Ada pandangan menyebut lelaki tidak akan mengeluarkan sperma selepas proses ejakulasi. Jawapannya tidak benar! Ini kerana sperma masih boleh dikeluarkan biarpun kandungan sperma sudah berubah dan tidak banyak seperti lazim.

sperma
sperma
Fakta

* Secara purata kira-kira 100 juta sperma terkandung dalam setiap ejakulasi lelaki.

* Dalam hubungan seks, air mani diejakulasi ke hujung faraj. Sperma perlu berenang dari dalam faraj menembusi serviks (pintu rahim), merentasi ruang dalaman rahim menuju ke tiub falopio kanan dan kiri serta penghujung tiub ini untuk bertemu dengan ovum (jika ada) untuk membolehkan persenyawaan berlaku.

* Saiz buah zakar mempengaruhi bilangan sperma dan saiz melebihi 12 ml dianggarkan isi padu buah zakar yang sihat dan kurang dari itu mungkin menghasilkan kurang atau tiada sperma.

* Air mani keluar secara memancut apabila lelaki mencapai klimaks. Keadaan itu berlaku akibat proses percetusan sistem pancutan atau ejaculatory system.

* Jika ejakulasi berlaku berulang kali, ejakulasi seterusnya menyebabkan pengeluaran air mani tidak lagi memancut. Air mani hanya meleleh walaupun lelaki itu muda.

* Kandungan sperma dalam air mani ialah antara dua hingga lima peratus. Sebilangan besar isi padu air mani ialah cecair dari pundi prostat (60 hingga 70 peratus) dan yang selebihnya dari pundi seminal, pundi cowpers dan pepundi dalam salur kencing selain cecair dari pundi epididimis. Berhenti merokok dapat mengubah komposisi ini.

* Perokok tegar lebih berisiko mempunyai masalah bilangan sperma yang kurang dan peratus sperma yang bergerak juga kurang serta perlahan atau lambat.

Takkanlah kita nak biarkan masalah kesuburan ni terus menghantui fikiran kitakan? Nah! ini dia... SET SUBUR SHAKLEE... Khas untuk anda yang dah lama mengidamkan zuriat..



Set ini mengandungi empat (4) jenis suplemen yang dapat memulihkan tahap kesuburan suami dan isteri. 4 suplemen tersebut adalah:

Suami

Isteri

Setiap suplemen mempunyai khasiat yang sememangnya sesuai untuk keperluan bagi meningkatkan tahap kesuburan suami dan isteri.


CARA RAWATAN BAGI WANITA/ ISTERI
  • Amalkan pemakanan yang sihat. Diet yang seimbang amat penting untuk meningkatkan kesuburan. Pengambilan protein daripada tumbuhan adalah lebih baik dari haiwan kerana tiada lemak tanpa kolestrol. Shaklee Soy Isolate Protein Powder (ESP) adalah contoh sumber protein daripada tumbuhan soya yang baik. 
  • Pengambilan vitamin / supplemen pre-natal adalah bagus untuk mereka yang sedang berusaha untuk hamil. Antara vitamin pre-natal yang boleh di ambil ialah Shaklee B-Complex with Asid Folik, Shaklee Sustained Released Vitamin C dan multivitamin Vita-Lea with Iron Formula.
  • Bagi wanita, pengambilan supplemen/ vitamin seperti EPO yang mengandungi GLA boleh meningkatkan 'cervical mucus'. Ianya akan memberi satu keadaan bagi memudahkan penempelan sperma pada ovum. Selain itu ia dapat menstabilkan hormon. Contoh GLA yang baik adalah Shaklee GLA Complex.

CARA RAWATAN BAGI LELAKI/ SUAMI
  • Gaya hidup dan persekitaran yang dipenuhi toksik pada masa kini menganggu kesihatan dan kualiti sperma. Masalah biasa yang menganggu kesuburan lelaki ialah "low sperm count" dan juga "motality".
  • Bahan kimia seperti klorin dan clorox bleach juga akan memberi kesan kepada kualiti sperma.
  • Pengambilan Vitamin C dapat melindungi sperma dari kerosakan akibat proses oksidasi dan memulihkan kualiti sperma terutamanya bagi perokok. Sesetengah lelaki mengalami masalah sperma yang melekat di antara satu sama lain membentuk ketulan (agglutinasi) dan ia akan menjejaskan kesuburan. Vitamin C didapati berupaya mengurangkan masalah agglutinasi sperma. Contoh Vitamin C terbaik adalah Shaklee Sustained Released Vitamin C.
  • Kekurangan Zink dapat mengurangkan bilangan sperma dan meyebabkan masalah mati pucuk.  Beberapa kajian menunjukkan lelaki yang mengamalkan supplemen zink dapat memperelokkan kualiti sperma, meningkatkan jumlah bilangan sperma, membantu pergerakkan sperma dan keupayaan mensenyawakan ovum oleh sperma. Contoh supplemen zink ialah Shaklee Zinc Complex.
  • Kajian awal menunjukkan pengambilan Vitamin E untuk lelaki dan wanita berupaya meningkatkan kesuburan. Vitamin E bertindak sebagai antioksidan untuk mengurangkan kerosakan kepada sperma akibat gejala radikal bebas. Contoh Vitamin E terbaik ialah Shaklee Vita-E Complex with Selenium. Daripada kajian menunjukkan Selenium dapat membantu "motality" atau daya gerak sperma.

Walau apa pun jenis usaha yang kita buat, ianya takkan jadi jika tidak disertakan dengan doa dan solat2 sunat yang boleh mendekatkan diri kita dengan Allah S.W.T. Itu lebih afdal. Allah suka jika kita sentiasa merintih dan merayu2.

Jangan ragu-ragu untuk hubungi saya berkenaan dengan set kesuburan ini.


-Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit-  
Berminat dan nak tahu cara nak beli? Hubungi saya untuk info lanjut dan konsultasi percuma... 
Email: wnyshoppe@gmail.com 
H/P no: 019 4166909 
ID Shaklee: 931108 
Blog: http://wnyshoppelgk.blogspot.com 
Page: https://www.facebook.com/wnyshoppe

TIADA GUNA KEKAYAAN JIKA KITA TAK SIHAT 

Dapatkan penjimatan untuk setiap produk Shaklee dengan mendaftar sebagai ahli JOM DAFTAR SEKARANG


ATAU


BOLEH JE PM SAYA TERUS UNTUK PEMBELIAN ATAU KLIK LINK "SAYA NAK BELI SEKARANG" DIBAWAH UNTUK BELI TERUS SECARA ONLINE MENGGUNAKAN DEBIT ATAU CREDIT CARD:



"INGIN MENDAPAT 4-5-6 ANGKA SEBULAN DENGAN MENDAFTAR AHLI SHAKLEE? HUBUNGI SAYA!! HANYA DENGAN ONLINE, ANDA MAMPU MENJANA PENDAPATAN LUMAYAN! WAKIL PENGEDAR SELURUH MALAYSIA MASIH DIPERLUKAN! DAN ANDA AKAN DIJEMPUT KE GROUP EKSLUSIF DI FACEBOOK & TELEGRAM"

8 comments:

  1. Info yg berguna produk shaklee terbaikk
    Www.mummy-ariana.blogspot.com

    ReplyDelete
  2. wow!info penting utk hamil. Jom lawat blog saya http://suplement4us.blogspot.com/2014/08/tips-mudah-cepat-hamilset-kesuburan.html

    ReplyDelete
  3. Terbaik!!!

    www.mummysayf.blogspot.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. tq mummy.. ada yg pinjam info daripada mummy .. hehehe

      Delete
  4. Alhamdulillah dengan Izin Allah

    www.annur-shoppe.blogspot.com

    ReplyDelete
  5. terbaik la shaklee
    bondaseri.blogspot.com

    ReplyDelete
  6. Terbaik info...jom cuba shaklee
    www.mamaiskhvitamin.blogspot.com

    ReplyDelete