TIPS DIET SUKSES SEMINGGU



Assalamualaikum, ini lah program diet yang saya amalkan hingga berjaya menurunkan berat sehingga hampir 8kg selama 2 bulan. Di samping itu saya tidak tinggalkan set kurus Shaklee.... ESP, Lecithin & Herb Lax... 

Jom kita cuba plan diet ni...

HARI PERTAMA:
Makanlah segala jenis buah kecuali pisang. Tembikai memiliki kandungan kalori yang rendah berbanding dengan buah-buahan lain. Makan buah-buahan sepanjang hari pertama ini. Untuk minuman, teh tanpa gula, jus kranberi dan air putih boleh menjadi pilihan.

HARI KEDUA:
Hari kedua yang harus anda lakukan adalah mengikuti diet ketat sayuran. Makanlah segala jenis sayuran, baik mentah ataupun direbus sesuai dengan selera anda. Elakkan menggoreng atau menumis. Upayakan makan sayuran hijau dan hindari kacang panjang, buncis mahupun jagung. Ketika makan malam, sebagai penghargaan terhadap komitmen anda sendiri, nikmatilah kentang rebus. Jangan makan buah-buahan sama sekali di hari kedua ini.

HARI KETIGA:
Gabungkan makanan hari pertama dan hari kedua pada hari ketiga ini. Jika anda mengikuti program hari pertama hingga hari ketiga tanpa melanggar pantang, pada hari keempat, anda semestinya telah kehilangan lebih kurang 3kg.

HARI KEEMPAT:
Pada hari keempat, makan sehingga lapan biji pisang dan susu rendah kalori. Kedua-dua jenis makanan dan minuman tersebut mengandungi karbohidrat dan kalori yang diperlukan serta menggantikan keperluan anda setelah tiga hari pertama program. Olah makanan dengan menjadikan pisang dan susu sebagai bahan asas seperti milkshake pisang.

HARI KELIMA:
Makan daging dengan tomato mentah atau direbus. Boleh juga digantikan dengan ayam panggang atau ikan rebus berserta enam biji tomato segar sepanjang hari. Nasi boleh dimakan dua kali dalam sehari tetapi hanya untuk sesudu besar. Namun elakkan memakan nasi pada malam hari.

HARI KEENAM:
Untuk hari keenam, mulakan dengan sarapan protein dan makan tengah hari dengan lima sudu besar nasi bersama ikan (makanan yang sama seperti hari kelima) dan sayuran. Makan mengikut keinginan anda, bahkan anda boleh makan dua hingga tiga kuantiti protein pada hari ini. Elakkan kentang.

HARI KETUJUH:
Anda boleh mengambil lima sudu besar nasi daripada beras perang bersama sayur-sayuran dan buah-buahan sihat yang beraneka warna. Minum jus sangat membantu untuk mengeluarkan racun dari dalam tubuh anda. Pastikan jus buah tanpa pemanis.

SELAMAT MENCUBA & SEMOGA MENDAPAT BERAT BADAN IDAMAN ANDA...

- Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit. - 

Berminat nak sertai keluarga besar kami? Hubungi saya untuk info lanjut dan konsultasi percuma... 
Email: wnyshoppe@gmail.com 
H/P no: 013 4006006 
ID Shaklee: 931108 
Blog: http://www.yanieroses.blogspot.com 
Page: https://www.facebook.com/yanieroses 

INGIN MENDAPAT 4-5-6 ANGKA SEBULAN DENGAN MENDAFTAR AHLI SHAKLEE? HUBUNGI SAYA!! HANYA DENGAN ONLINE, ANDA MAMPU MENJANA PENDAPATAN LUMAYAN! WAKIL PENGEDAR SELURUH MALAYSIA MASIH DIPERLUKAN! ANDA AKAN MENDAPAT KEISTIMEWAAN-KEISTIMEWAAN DI BAWAH SETELAH ANDA MENDAFTAR DENGAN KAMI: 
~ ANDA AKAN DIJEMPUT KE GROUP EKSLUSIF DI FACEBOOK 
 ~ ANDA AKAN DIBEKALKAN DENGAN JADUAL PENGAMBILAN VITAMIN 
~ ANDA AKAN DIJEMPUT KE GROUP SOKONGAN TELEGRAM 
~ ANDA AKAN DIBERIKAN KONSULTASI PERCUMA SECARA BERTERUSAN 
~ ANDA AKAN DIBIMBING DAN DIBERI TIPS-TIPS EKSKLUSIF BERKAITAN SET YANG DIBELI

8 comments:

  1. Mantap kak yani....berjaya kurus dan muka hilang jerawat...thanks untuk sharing cara nak kurus ni kak.....moga bermanfaat untuk semua....

    5 Tetamu Tak Diundang Yang Membahayakan Tuan Rumah

    ReplyDelete
  2. Mantap kak yani....berjaya kurus dan muka hilang jerawat...thanks untuk sharing cara nak kurus ni kak.....moga bermanfaat untuk semua....

    5 Tetamu Tak Diundang Yang Membahayakan Tuan Rumah

    ReplyDelete
  3. Sesuai utk yg nak sgt kurus tp tak kurus2 juga..hihi..mohon share cara diet ni ye kak yani

    ReplyDelete
  4. Nak kena cuba ni.. Bdn ni dh mula naik, perut mula buncit.. Mesti try program diet k.yanie ni..

    ReplyDelete
  5. Wow....teruja dgn tips diet kak yani,..mesti cuba tips kak yani nie...tq 4 sharing:)

    ReplyDelete