Vitamin E sebagai Anti Kanser?

Assalamualaikum, sebenarnya saya terpanggil untuk berkongsi entri kali ni mengenai Vitamin E. Agak istimewa sebab saya sendiri baru dapat sumber yang mengatakan Vitamin E ni merupakan anti kanser kerana ianya dikatakan mempunyai sifat sebagai antioksidan.

http://luluribu-official.com/images/1418178782.png


Kanser ni ada banyak jenis dan kategori. Tetapi, yang paling popular di kalangan kaum wanita ialah Kanser Payudara dan Kanser Rahim. Kalau dahulu kita sering risau jika ada salah seorang daripada ahli keluarga kita yang mengidap kanser. Namun, zaman sekarang ni sesiapa pun berpotensi untuk mengidap kanser. Kerana apa? Kerana kita sekarang dah tak begitu menjaga pemakanan kita.

Disebabkan gaya hidup sekarang yang dah berubah, cara pemakanan pun dah berubah. Ini menyebabkan ramai di antara kita yang memilih untuk mengambil makanan segera atau "instant food" sebab mudah dan jimat masa. Tetapi kita tak tahu apa kandungan yang terdapat di dalam makanan tersebut.

Lebih mudah, diri saya sendiri sebelum ni kerap mengambil makanan segera. Tapi dalam masa yang sama berat badan saya naik mendadak. Sebaik sahaja saya menerima hadiah pakej kuruskan badan, saya perlu menjalani pemeriksaan awal antaranya pengiraan BMI (body mass index), umur dalaman badan, tahap kolesterol dalam badan. Setelah diberitahu oleh konsultan kesihatan di pusat tersebut, tahap kolesterol saya agak tinggi. Lepas tu, BMI saya 27 (dah kategori overweight) dan yang paling menakutkan ialah umur dalaman badan saya... lebih tua daripada umur saya yang sedia ada. Saya dinasihatkan untuk berhenti daripada mengambil makanan segera kerana itu salah satu daripada faktor yang menyebabkan berat badan saya naik dan tahap kolesterol saya naik tinggi.

Berbalik kepada isu kanser tadi pulak... malam tadi saya menonton Buletin Utama. Tiba-tiba keluar berita mengenai sifat vitamin E yang menjadi anti kanser. Saya terfikir, cukupkah pengambilan Vitamin E kita seharian atau badan kita ni lengkap kah dengan suplemen yang boleh melindungi kita daripada penyakit berbahaya? Saya mengamalkan pengambilan Vitamin E Shaklee... Subhanallah.... anugerah Allah yang tak terhingga sebab Vitamin E Shaklee ni diperbuat daripada bahan semula jadi yang sepenuhnya. Tindakbalas takkan ada dalam tempoh pengambilan permulaan... ianya bergantung kepada tahap dalaman badan individu itu sendiri....


Jadi, ayuh kita mulakan mengambil langkah pencegahan dari sekarang. Sayangilah keluarga kita.... mereka masih memerlukan kita...

- Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit. - 

Saya pengedar sah Shaklee dan COD boleh dilakukan di kawasan Langkawi sahaja. Namun penghantaran melalui pos boleh dilakukan ke seluruh negara. Hubungi saya untuk info lanjut dan konsultasi percuma... 
Email: wnyshoppe@gmail.com 
H/P no: 013 4006006 
ID Shaklee: 931108 
Blog: http://www.yanieroses.blogspot.com 
Page: https://www.facebook.com/yanieroses 

INGIN MENDAPAT 4-5-6 ANGKA SEBULAN DENGAN MENDAFTAR AHLI SHAKLEE? HUBUNGI SAYA!! HANYA DENGAN ONLINE, ANDA MAMPU MENJANA PENDAPATAN LUMAYAN! WAKIL PENGEDAR SELURUH MALAYSIA MASIH DIPERLUKAN! ANDA AKAN MENDAPAT KEISTIMEWAAN-KEISTIMEWAAN DI BAWAH SETELAH ANDA MENDAFTAR DENGAN KAMI: 

~ ANDA AKAN DIJEMPUT KE GROUP EKSLUSIF DI FACEBOOK 
~ ANDA AKAN DIBEKALKAN DENGAN JADUAL PENGAMBILAN VITAMIN 
~ ANDA AKAN DIJEMPUT KE GROUP SOKONGAN TELEGRAM 
~ ANDA AKAN DIBERIKAN KONSULTASI PERCUMA SECARA BERTERUSAN 
~ ANDA AKAN DIBIMBING DAN DIBERI TIPS-TIPS EKSKLUSIF BERKAITAN SET YANG DIBELI

No comments:

Post a Comment