Boleh ke Timbang Berat Setiap Hari?



Sejak saya amalkan program diet ni, boleh kata setiap hari saya timbang berat badan saya. Sebab saya nak tahu perbezaan dan kesesuaian dengan cara pemakanan saya.

Tapi, ada jugak rakan-rakan yang melarang saya timbang setiap hari. Kononnya takut saya frust kalau berat naik. Bagi saya, tu la yang bagus sebab sekurang-kurangnya kita tahu kat mana dan bila kita nak kawal pemakanan kita..

Bila berat turun, tu sebagai motivasi untuk terus kurus. Tapi kalau berat naik, saya anggap itu sebagai cabaran untuk saya teruskan proses diet saya.

Jadi untuk anda yang agak risau tentang ini, teruskan ja timbang berat setiap hari..

Tips: timbang pada setiap pagi pada waktu yang sama, tempat yang sama dan alat penimbang yang sama.

Nukilan oleh: Yanie Roses

No comments:

Post a Comment